Tuesday 26 March 2013

Kalimah Allah- Contoh Kekeliruan yang mungkin berlaku

Kalimah Allah- Contoh Kekeliruan yang mungkin berlaku

 Contoh paling baik kenapa ' Penggunaan Kalimah Allah' dalam bible akan mengelirukan Umat ISLAM....

kalau nak tengok video ni...tengok sampai hujung atau tengok dari 1/2 ke atas...jangan tengok tajuk terus tolak untuk tengok... (sebab tajuk berunsur TOLAK PR)

Jangan tutup minda kita kerana ada nama PAS PKR DAP.......

Saya share content.... secara spesifik... contoh kekeliruan yang akan timbul sekiranya ALLAH digunakan dalam bible..........

Kalau anda rasa tak nak tengok, jangan le susah2 komen.... tengok dulu baru komen... PASTIKAN ANDA BUKA MINDA ANDA sebelum tengok.....





 Lepas dah tengok ni.... dan fahamkan contoh2 dihujung video tu...tengok pula yang ini...

http://www.youtube.com/watch?v=2Xn105EbBbg ****



*** sori...tak dapat dipautkan dalam blog...tak tau kenapa....

KOMEN KAWAN SAYA DI WALL FB SAYA

sori mencelah. ini pndpt aku yg mngajar linguistik. sbnrnya isu guna istilah Islam ni bkn baru. Org2 Barat telah menterjemah bible gunakn nama2 Islam ni sjk seawal2nya prtghn 1500 lg di Indonesia. Namun,pd masa tu, kjaan Indon blm berkuasa krn 'dijajah'. Stlh berkuasa, mrk xlg dpt mngawal keadaan krn hal ini tlh berlaku beratus2 thn dulu. sb tu sistem agama di Indon jadi bercelaru spt skrg. Kita masih blh mengawal, jd sebaik2nya dikawal dr awal. Tak ada keperluan utk guna kalimah itu di sini. Klu yg ada di sini kebyknnya dibawa dr Indon, terutama di Borneo.

Ruang yg terhad ni xmemungkinkan utk aku menghurai lbh mndlm. biasanya ni blh jadi bhn kuliah aku selama 3-4mnggu.

 sbnrnya, org Barat mmg nmpk kekuatan org2 Melayu (termasuk Indon) dlm mempertahankn agama Islam. Satu cara utk mengelirukn org Melayu Islam ini adalah dgn menterjemah bible mnggunakn bhs.Melayu dan mnggunakn kalimah2 Islam yg dimelayukn supaya org Melayu ini blh menjiwai agama Kristian. Ini terbukti berjaya di Indon. xhairanlah kalau Islam di Aceh turut jatuh. Ini gara2 mrk upah sorg pegawai Belanda utk berpura2 masuk Islam dan mnjadi penasihat sultan Aceh. Beliau tlh memecahbelahkn umat islam di sana. Org Islam hnya tahu bhw org belanda ni munafik stlh kematian dia. Ini krn org terlihat surat2 yg beliau hntr kpd pemerintah belanda pd masa itu. Sila semak nama Snouck Hargrounje (mngkin silap eja)


Dia sanggup masuk ISLAM dan pernah duduk di MEKAH... Demi untuk menJAHANAMKAN Islam.... 

-I'll pray and dream, I'll rise and win-

No comments:

Free Counter | Diseño Web