Wednesday 27 March 2013

Guan Eng eri alasan silap taip- Lepas ni silap apa pulak?

 Haritu dah silap kira, sekarang silap taip.... lepas ni silap apa pula yer? silap janji kot...atau silap mata???..... Jangan pengundi pun 'silap' pilih' udah le....

Dipetik dari Utusan Malaysia


Guan Eng beri alasan silap taip

[ sumber: http://en.wikipedia.org/wiki/Lim_Guan_Eng]

PULAU PINANG 27 Mac - Ketua Menteri, Lim Guan Eng memberi alasan berlaku masalah 'silap taip' dalam pengumumannya mengenai kos pembinaan projek terowong dasar laut beserta tiga rangkaian lebuh raya yang dirancang oleh kerajaan DAP Pulau Pinang.

Beliau yang kelihatan kurang senang dengan isu dibangkitkan oleh Ketua Penerangan Pemuda Barisan Nasional (BN) negeri, H'ng Khoon Leng, berkata, pihaknya telah memperbetulkan maklumat berkenaan.

"Dalam 10 kali, hanya sekali kita tersilap sebut sedangkan sembilan kali lagi kita menyatakan kos yang betul.

"Jadi saya tidak faham mengapa Khoon Leng hendak memilih kos yang silap itu dan tindakannya dilihat tidak profesional," katanya dalam sidang akhbar di pejabatnya di sini hari ini.
Semalam, Khoon Leng mempersoalkan peningkatan kos pakej projek mega tersebut kerana berdasarkan maklumat daripada portal kerajaan negeri, jumlah asal yang dinyatakan ialah sebanyak RM4.08 bilion seperti yang diumumkan sendiri oleh Guan Eng pada September 2011.

-I'll pray and dream, I'll rise and win-

Perlu Tampilkan Calon Muda PRU 13


Perlu Tampilkan Calon Muda PRU 13


Dipetik dari Utusan Malaysia

KUALA LUMPUR 27 Mac - Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak perlu menampilkan muka-muka baharu yang muda sebagai calon untuk bertanding pada Pilihan Raya Umum Ke-13.
Bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad berkata, pengisian calon-calon tersebut wajar bagi membantu Najib mengukuhkan sokongan dan pemerintahan Perdana Menteri itu kelak.
"Saya setuju dengan pandangan Tun Daim Zainuddin, mana yang lama sepatutnya diketepikan, beri peluang kepada muka-muka baharu pula," kata beliau dalam sidang akhbar selepas menyampaikan ucaptama di Persidangan Dunia Mengenai Inovasi Global anjuran Yayasan Kemajuan Kehidupan Manusia di sini hari ini.

Dr. Mahathir berkata demikian ketika diminta mengulas kenyataan Daim yang juga bekas Menteri Kewangan di era kepimpinan beliau bahawa Najib perlu membuat rombakan Kabinet dengan pengisian muka-muka baharu.

Daim dalam wawancara dengan sebuah akhbar tempatan baru-baru ini menegaskan, kebanyakan barisan Kabinet sekarang sudah melepasi waktu.

Sementara itu, Tun Dr. Mahathir menjangkakan pembubaran Parlimen akan dibuat sedikit masa lagi.
Bekas Perdana Menteri itu berkata, jangkaan itu berdasarkan ada negeri-negeri yang akan terbubar dengan sendirinya sekiranya pembubaran Parlimen tidak dibuat dalam masa terdekat ini.
"Sebenarnya tempoh 'edah' Parlimen pun semakin hampir, sudah tentu (pembubaran) tidak lama lagi," kata beliau dalam sidang akhbar selepas menyampaikan ucaptama di Persidangan Dunia Mengenai Inovasi Global anjuran Yayasan Kemajuan Kehidupan Manusia di sini hari ini.

Dr. Mahathir yang diasak dengan soalan yang sama, secara berseloroh berkata: "Kalau saya masih menjadi Perdana Menteri, tahun lalu sudah bubar (Parlimen). Tapi saya bukan Perdana Menteri lagi."
Mengulas mengenai hasrat Lim Kit Siang untuk bertanding di Parlimen Gelang Patah, Dr. Mahathir menyifatkan Penasihat DAP itu sengaja mempertaruhkan nasibnya untuk menguji kekuatan BN di negeri itu.

Secara sinikal beliau berkata, Kit Siang sebenarnya mahu melihat pandangan dan penerimaan rakyat Johor terhadap parti itu.

"Dia (Kit Siang) pun tahu BN mempunyai penguasaan besar di Johor tetapi kalau dia rasa dia boleh diterima di sana biarlah.

"Kita lihat sahaja keputusan pilihan raya nanti," ujar beliau lagi.
Minggu lalu, Parti Keadilan Rakyat (PKR) mengesahkan telah memberi laluan kepada Kit Siang untuk bertanding kerusi parlimen Gelang Patah pada Pilihan Raya Umum Ke-13.
Perkara itu diumumkan sendiri oleh Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim.


-I'll pray and dream, I'll rise and win-

Tuesday 26 March 2013

Kalimah Allah- Contoh Kekeliruan yang mungkin berlaku

Kalimah Allah- Contoh Kekeliruan yang mungkin berlaku

 Contoh paling baik kenapa ' Penggunaan Kalimah Allah' dalam bible akan mengelirukan Umat ISLAM....

kalau nak tengok video ni...tengok sampai hujung atau tengok dari 1/2 ke atas...jangan tengok tajuk terus tolak untuk tengok... (sebab tajuk berunsur TOLAK PR)

Jangan tutup minda kita kerana ada nama PAS PKR DAP.......

Saya share content.... secara spesifik... contoh kekeliruan yang akan timbul sekiranya ALLAH digunakan dalam bible..........

Kalau anda rasa tak nak tengok, jangan le susah2 komen.... tengok dulu baru komen... PASTIKAN ANDA BUKA MINDA ANDA sebelum tengok.....





 Lepas dah tengok ni.... dan fahamkan contoh2 dihujung video tu...tengok pula yang ini...

http://www.youtube.com/watch?v=2Xn105EbBbg ****



*** sori...tak dapat dipautkan dalam blog...tak tau kenapa....

KOMEN KAWAN SAYA DI WALL FB SAYA

sori mencelah. ini pndpt aku yg mngajar linguistik. sbnrnya isu guna istilah Islam ni bkn baru. Org2 Barat telah menterjemah bible gunakn nama2 Islam ni sjk seawal2nya prtghn 1500 lg di Indonesia. Namun,pd masa tu, kjaan Indon blm berkuasa krn 'dijajah'. Stlh berkuasa, mrk xlg dpt mngawal keadaan krn hal ini tlh berlaku beratus2 thn dulu. sb tu sistem agama di Indon jadi bercelaru spt skrg. Kita masih blh mengawal, jd sebaik2nya dikawal dr awal. Tak ada keperluan utk guna kalimah itu di sini. Klu yg ada di sini kebyknnya dibawa dr Indon, terutama di Borneo.

Ruang yg terhad ni xmemungkinkan utk aku menghurai lbh mndlm. biasanya ni blh jadi bhn kuliah aku selama 3-4mnggu.

 sbnrnya, org Barat mmg nmpk kekuatan org2 Melayu (termasuk Indon) dlm mempertahankn agama Islam. Satu cara utk mengelirukn org Melayu Islam ini adalah dgn menterjemah bible mnggunakn bhs.Melayu dan mnggunakn kalimah2 Islam yg dimelayukn supaya org Melayu ini blh menjiwai agama Kristian. Ini terbukti berjaya di Indon. xhairanlah kalau Islam di Aceh turut jatuh. Ini gara2 mrk upah sorg pegawai Belanda utk berpura2 masuk Islam dan mnjadi penasihat sultan Aceh. Beliau tlh memecahbelahkn umat islam di sana. Org Islam hnya tahu bhw org belanda ni munafik stlh kematian dia. Ini krn org terlihat surat2 yg beliau hntr kpd pemerintah belanda pd masa itu. Sila semak nama Snouck Hargrounje (mngkin silap eja)


Dia sanggup masuk ISLAM dan pernah duduk di MEKAH... Demi untuk menJAHANAMKAN Islam.... 

-I'll pray and dream, I'll rise and win-

Memoirs of pleasure

Pleasure of mind
is said to
comprehend the pleasure of life
when the start is over
the journey begins to sail
sailing through your life
and not necessarily sailing through my heart
but i know it crawls
lurking deep
in each and every second
of my entire life

-I'll pray and dream, I'll rise and win-

Penurunan Harga Kereta oleh Pakatan Rakyat... Terbaik




Penurunan Harga Kereta oleh Pakatan Rakyat... Terbaik

 a.[100k(harga jualan sekarang )]- b.[50k (tax)]= c. [kita dapat beli kereta harga 50k] + d. [kerajaan rugi 1.5billion]...... terbaik....

**** AP lelong tu peniaga kereta beli pakai air liur ke????So, sapa nak tanggung kos/harga AP lelong tu? Makin ramai orang bid, maka makin tinggilah harga AP tu kan? So, apa jadi dengan harga kereta?? dan MUNGKIN AP akan di control oleh peniaga yang BERDUIT BANYAK...... (Peniaga Bumiputera kot yang berduit banyak ni)******

so, sebenarnya formula harga kereta adalah:

a.[100k(harga jualan sekarang )]- b.[50k (tax)]= c1. [ kita dapat beli kereta harga 50k]+ c2. [harga AP lelong] dan d.[ kerajaan rugi 1.5billion]

so sekarang, ikut formula di atas... [a] dah cerita, [b] dah cerita dan [c1 dan c2] dah cerita.... [d]??????

untuk [d], kerajaan rugi 1.5b....

jadi, untuk dapat 2billion (seperti yang pakar tu kata).... ingat... 2 billion > 1.5billion (besar daripada)

jadi,

harga AP tu mesti kurang atau lebih untuk dapat 2 billion....

lagi satu, dia belajar matematik kat mana yer???

3. pendapatan cukai 7.6b setahun... PR akan turunkan 20% setahun... kerugian sebanyak 1.5b setahun....

dia paham tak perkataan 'penurunan berperingkat2' yang dia maksudkan???

=20% setahun

jadi tahun pertama rugi 1.5b=20%, tahun kedua 3b (40%)...tahun kelima...patutnya 7.6% mcm dia kata dalam video...... so, cover 2b dia tu untuk setahun jer kan???? sebab dia compare kerugian dan pendapatan setahun.....

4. DAN.... Kepada sesiapa yang masih 'dilamun' loan kereta yang tinggal lagi beberapa tahun tu.... anda bayar 100k untuk kerta yang kawan anda bayar 50k jer..... hahahaha terbaik...NASIB AKU TAKDE HUTANG KERETA.... HAHAHAHAHA

****cakap ikut video yer..... bukan penafsiran semata2... kalau tak percaya, ambil calculator n kira tengok..... hahaha


Tu belum ulas lagi dalam konteks penurunan 20% tu apa akan jadi kepada kereta yang ada sekarang, baru dan 2nd hand...kereta yang kita dah beli...peniaga kereta 2nd hand...dan banyak lagi ler..... 

LOGIK LE SIKIT.....

-I'll pray and dream, I'll rise and win-
Free Counter | DiseƱo Web